ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ

 

 alt

Το πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή»

  • Τα Βήματα για τη Ζωή είναι ένα πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το νηπιαγωγείο που έχουν επιμεληθεί η Νάντια Κουρμούση και ο Βασίλης Κούτρας.
  •    Τι είναι το πρόγραμμα και που αποσκοπεί;

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κοινωνικοσυναισθηματικής μάθησης και προαγωγής ψυχικής υγείας, που στόχο έχει: -την καλλιέργεια και την ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας, -την ανάπτυξη συνεργασίας και ικανότητας για συγκέντρωση προσοχής, -την καλλιέργεια αυτοεκτίμησης, -την αποφυγή θυματοποίησης, καθώς και λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας, -την ανάπτυξη ικανοτήτων αναγνώρισης και διαχείρισης συναισθημάτων, -την ανάπτυξη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και -την ανάπτυξη ενσυναίσθησης

  •    Είναι επίσημο αξιολογημένο πρόγραμμα, ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υποστηρίζεται από τον Ο.Κ.Α.Ν.Α και τη UNISEF
  • Σκοπός και Στόχοι του Προγράμματος είναι: Να μάθουν τα παιδιά το «πως» και όχι το «τι» να σκέφτονται. Να αναπτύξουν τις ατομικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, με έμφαση στη διαχείριση συναισθημάτων και στην επίλυση προβλημάτων. Να υιοθετήσουν τα παιδιά κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές, Να επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις διδαγμένες δεξιότητες στις ανάλογες κοινωνικές περιστάσεις Να κάνουν εκτίμηση καταστάσεων και να? προβαίνουν σε υλοποίηση της καλύτερης ιδέας για την επίλυση των προβλημάτων τους.
  • Ενημέρωση γονέων: Η συνεργασία των γονέων είναι καθοριστική για την επιτυχία του προγράμματος. Πριν την έναρξη, λοιπόν, του προγράμματος έγινε μια ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς,

Στα περισσότερα μαθήματα υπάρχουν ενημερωτικές επιστολές, που περιέχουν μια σύντομη περιγραφή για το περιεχόμενο του μαθήματος καθώς και υποδείξεις και κατευθύνσεις για τη συνέχιση των όσων μάθαμε στο σπίτι.

  • . Έναρξη του προγράμματος
  • Βοηθός. Για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, το πρόγραμμα χρησιμοποιεί το αξίωμα του βοηθού. ο ¨Βοηθός¨, ένα παιδί το οποίο είναι το τιμώμενο πρόσωπο και βοηθάει όπου χρειαστεί. Αφού φτιάξαμε τη γωνιά του βοηθού, φτιάξαμε και τον πίνακα που θα αναρτάται το υλικό που θα φέρνει από το σπίτι του για να μας παρουσιάσει τον εαυτό του. Βοηθός θα γίνεται ένα παιδί κάθε βδομάδα μετά από κλήρωση που θα κάνει ο προηγούμενος βοηθός. Τα ονόματα των παιδιών βρίσκονται στο βάζο που λέει ¨εγώ δεν έγινα βοηθός¨. Έτσι η επιλογή είναι τυχαία και τα παιδιά δεν θα μπερδεύονται Ο βοηθός έχει και κάτι που θα τον διακρίνει? Φοράει μια κονκάρδα κι ένα καπέλο.
  • Φιλοφρονήσεις Επειδή, λοιπόν, ο βοηθός έχει πολύ σημαντικό ρόλο, βοηθάει σε ότι χρειάζεται για τη διδασκαλία του προγράμματος, στο τέλος της ημέρας του δίνουμε ένα βραβείο ή δίπλωμα, μια λίστα φιλοφρονήσεων, που αποτελεί και το βραβείο του βοηθού και μετά το τέλος της θητείας του το παίρνει σπίτι του.